Dag 18 Tsitsikamma National Park - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Frans en Els Schlooz - WaarBenJij.nu Dag 18 Tsitsikamma National Park - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Frans en Els Schlooz - WaarBenJij.nu

Dag 18 Tsitsikamma National Park

Blijf op de hoogte en volg Frans en Els

03 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Richards Bay

Vandaag zouden we 450 km. moeten rijden, maar we spaarden 50 km. uit door de avontuurljke weg te nemen. Onverwacht 50 km. zandweg, smal en slingerend door de bergen. Soms rakelings langs afgronden en maar hopen dat er geen tegenligger komt. Gedachten als "waar zijn we aan begonnen", afgewisseld met lange stiltes met grote concentratie, maar ook gevoelens van stoerheid, een "Indiana Jonesgevoel". Uiteindelijk bereiken we onze bestemming, een zgn 'oceanette', een prachtig appartement met groot balkon op 50 meter van de zee. Naast ons verblijft een vakantievierende ranger van het Krugerpark, getrouwd met een blanke (!) vrouw. Hij leeft ons de kneepjes van de braai. Hij vertelt dat het zo slecht gaat in Zuid Afrika omdat de zwarte stammen elkaar de tent uit vechten.

• 06 Februari 2017 - 21:01

Wim En Tonny Hulscher:

O, wat ben ik jaloers op jullie, zo'n wegen waren voor mij steeds weer een uitdaging hoog in de bergen. Tonny voelde zich veilig naast mij in de auto totdat er een rupsvoertuig voor ons stond. We hebben het wel overleefd.